Basiskennis NT2
Doelgroep: ISK-docenten / leerkrachten van een taalschool
In deze in-company cursus wordt aandacht besteed aan de achtergronden en de didactiek van de verschillende NT2-vaardigheden luisteren, spreken, lezen en schrijven. Natuurlijk staan we ook uitgebreid stil bij woordenschataanbieding. Theoretische achtergrondkennis wordt afgewisseld met praktische opdrachten die direct toepasbaar zijn in de klas.
Aantal deelnemers: 8-16
Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Prijs op aanvraag
Jouw cursus vond ik heel leerzaam (veel nuttige info/ theoretische onderbouwing), duidelijk (heldere en gestructureerde uitleg) en vooral praktisch (hoe gebruik je het in de klas/bereid een les voor over...) Voor mij waren de lessen inspirerend door je kennis en enthousiasme en had ik na afloop van een les steeds veel stof om verder over na te denken. Door deze cursus heb ik veel nieuwe lesideeën opgedaan.
Ingeborg Steehouwer, docent Taalschool
Nieuwkomers in de klas
Doelgroep: onderwijsgevenden in het PO en VO die te maken hebben met NT2-leerlingen
In deze in-company cursus verplaatsen we ons in de NT2-leerling die in een reguliere klas is geplaatst. Wat kan en begrijpt deze leerling al, en waar moeten we hem of haar nog extra aandacht geven? Met theoretische onderbouwing zoeken we naar praktische antwoorden op de vraagstukken waar onderwijsgevenden voor geplaatst worden.
Aantal deelnemers: 8-16
Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Prijs op aanvraag
Aandacht voor woordenschat
Doelgroep: onderwijsgevenden die hun woordenschatonderwijs beter willen vormgeven
Iedereen die met anderstalige leerlingen werkt, zal het erover eens zijn dat woordenschatontwikkeling ontzettend belangrijk is. Maar wat is precies het belang van die woordenschat? En hoe kunnen we de woordenschat van de leerlingen niet alleen vergroten, maar ook versterken? In een inspirerende middag wordt een minimale hoeveelheid theoretische kennis ingezet om een maximaal resultaat te behalen voor de praktijk.
Aantal deelnemers: 8-16
Duur: 1 bijeenkomst van 3 uur
Prijs op aanvraag
Leesonderwijs voor anderstaligen
Doelgroep: onderwijsgevenden die het leesonderwijs willen versterken
Bij alle vakken moeten leerlingen goed kunnen lezen. Daarom moeten we voor onze anderstalige leerlingen optimaal leesonderwijs bieden. In deze inspirerende middag houden we de gangbare praktijk kritisch tegen het licht en zoeken we naar goed onderbouwde invulling van de lestijd voor lezen.
Aantal deelnemers: 8-16
Duur: 1 bijeenkomst van 3 uur
Prijs op aanvraag